Ο πλήÏης εκτουÏκισμός της μειονοτικής εκπαίδευσης συντελÎστηκε με το ΜοÏφωτικό Î Ïωτόκολλο του 1968. ΣήμεÏα, 55 χÏόνια μετά το ψυχÏοπολεμικό διάταγμα, που αντικαθιστοÏσε τον ÏŒÏο «μουσουλμανικός» με τον ÏŒÏο «τουÏκικός», η ελληνική πολιτική απÎναντι στους Πομάκους ουσιαστικά δεν Îχει αλλάξει. ÎœÎσα από τη μειονοτική εκπαίδευση οι Πομάκοι μαθητÎÏ‚ γκετοποιοÏνται και αναγκάζονται να διδάσκονται -πλην της ελληνικής- την τουÏκική γλώσσα, ενώ η μητÏική τους γλώσσα αγνοείται παντελώς (κατά παÏάβαση της Συνθήκης της Λωζάνης). Αυτή η θεσμοθετημÎνη Ï„Ïιγλωσσία ισοδυναμεί με παÏαποίηση της ταυτότητας των Πομάκων, που γίνεται μÎσα από το ίδιο το εκπαιδευτικό σÏστημα της Ελλάδας. Η μόνη λÏση στο Ï€Ïόβλημα αυτό δεν μποÏεί παÏά να είναι η κατάÏγηση των μειονοτικών σχολείων που καταδικάζουν τους Πομάκους μαθητÎÏ‚ στην αμάθεια και η παÏοχή σε όλους τους μουσουλμάνους ισότιμης με όλους τους Ελληνες πολίτες εκπαίδευσης καθώς και διδασκαλίας (πλην του Î²Î±ÏƒÎ¹ÎºÎ¿Ï Ï€ÏογÏάμματος) των μητÏικών γλωσσών της μειονότητας (τουÏκικής - πομακικής - Ïομά).
müslüman azinligin tamamen türklesmesi icin 1968 teki egitim protokol anlasmasiyla saglanmistir.
bugun 55 sene sonra o soguk savas antlasmasiyla müslüman kelime yerine azinilk türktür pomaklar karsinda
yunan politikasi hic degismemistir.azinlik egitimn icinden pomaklar getolesiyor yunan dilinden sonra türk dilini de ögrenmeye
mecbur kaliyorlar ve kendi dilleri tamamen yok sayiliyor.lozan antlasmasina haykiri olarak
bu kanunlasmis ücdillilik pomaklarin kimligini degistirecek boyutunu almis durumda .bu olanlar yunanistanin egitim
sisteminden kaynaklaniyor.en iyi cözüm bu probleme azinlik okullari yok etmek bu okullar pomaklari egitimsizlige itiyor.ve bütün müslümanlara esit yunanistandaki egitimi verilmeli yunanlilara neyse onlarada aynisini verilmeli
onlarin dilleri özel programa alinarak digerleri hepsi esit olmalidir .onlar neyse .türk pomak roma.
alintidir nikos kokkas yazmis
http://portal.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ecom1_1_01/10/2009_300162