Author Topic: Pomaks in USA  (Read 129482 times)

Offline Skudrinec_USA

• Candidate member
Ynt: Pomaks in USA
« Reply #15 on: May 29, 2009, 08:00 »
Salam Alaikum,
I am pomak from Macedonia  area and born in the USA. There are no pomak associations here in our town here in CT. Many associate in the mosque mostly here shared by many different ethnic groups. Pomak tradition I believe still exists here in our town can be because most visit Macedonia annually. There are many pomaks in New York city about 200 families, Iowa , and  Florida  also from our area in Macedonia.  As long as we love our faith here in the US  our traditions and cultural heritage will always exist in the USA.  Great information here! Much to learn and read.                  Salam to all

Offline Nazmi

• Charter member
  • Да почива в мир!
« Reply #16 on: May 29, 2009, 08:23 »
  V interes na istinata,iskam da se znae tova!- Naposledyk mnogo stanaha meraklii da izpolzvat nashiq sait You are not allowed to view links. Register or Login za lichni celi.Syzdadoha se dosta Forumi,koito ne iskam da citiram,edno znam Tuk e doma na pomacite,dokazali sme se za pred naroda ni,razbiraemo e da ima intriganti i grupi da se otdelqt .Saita pomak.eu e stabilen i se znae po sveta,drugoto e interpretaciq,kopirane ,ili zavist.Pravete si sajtove kolkoto iskate dragi syforumnici/ Ne citiram/,v sveta na Demokraciq e vajno da ima cel i priznanie,tyakova saita ima po sveta. Na onezi deto sa tuk,i raduvat za drug sait i celenasocheno rabotqt PROTIV pomak.eu  im kazvam- znaem se i Good Luck! Saita ne e na mene ili drugi,a na Pomacite po sveta.Za Amerika se znae,che nomer 1 e You are not allowed to view links. Register or Login  ,a za drugite podobni saitove pitaite,gotov sym da otgovorq tuk pred sveta.Pozdravi.

Offline Nazmi

• Charter member
  • Да почива в мир!
« Reply #17 on: May 29, 2009, 08:35 »
Цитат на Исмет Драмски- Назми, подкрепям те и те поздравявам за направените предложения от теб да се изгради джамия от помаците и да се ползва от всички мюсюлмани, но да се знае като помашката джамия, както и да се обособи гробище от помаците, но да се ползва и знае като помашкото гробище. Подкрепям и идеята на Сема за направа на културен информационен център и клуб на помаците в Америка, за срещи , запознанства, фолклор и за обмяна на идеи и други подобни хубави инициативи. Това е да се чуе и види че и помаците са хора и то много добри хора със своите обичаи, традиции  проблеми и празници,така както ги имат и другите общности. Смятам, че това може да сплоти помаците както зад граница така и навсякъде където се намират и това да спомогне да се опознават хората много повече в този глобален свят.Свят който ще съществува дори и когато някога всички ние ще се изгубим в небитието и ще останат само надгробните ни плочи и добрите дела направени от всеки човек! Според мен за това трябва на първо време да обявите идеите си и да обявите набирателна сметка за инициативата си, където и ние може да даме своят скромен принос за вас хората в чужбина и за името на всички помаци по различните краища на света! Досега сме правили неща все за прослава на всички останали, което не е лошо. Нека и ние да направим нещо за самите помаци и това нека да се знае и помни с добро!  

Nazmi, and they stick salute to the proposals made by you to build a mosque on Pomaks and be used by all Muslims, but to be known as the Pomaks mosque , and to separate from the cemetery Pomaks but enjoys and knows a the Pomaks cemetery. I support the idea of Sema Rohleva, to making cultural information center and club of Pomaks in America, for meeting, dating, folklore, and to exchange ideas and other good initiatives. This is to hear and see that Pomaks are people a lot of good people with their customs, traditions, problems and holidays, as they have other communities. I think this may shape Pomaks as abroad and wherever situated and to help people get to know much more in this global world. The world which will exist even if all we ever will lose nothing in and will remain only our grave slabs and good deeds done by everyone! I think this is the first to announce their ideas and ads escrow account for you initiative where we can dame its modest contribution to your country and people in the name of all Pomaks in different parts of the world! So far we did more things for the celebration of all that is not bad. Let us do something for themselves Pomaks and let us know and remember well!   

Offline Gelina

• Forum fan
« Reply #18 on: May 30, 2009, 13:22 »
You are not allowed to view links. Register or Login
не мисля,че има разминаване,поне не и във фамилията.тя е племенничка на Шефкет Чападжиев, но се съмнява да е Илияна.Познавам брат и, той си е с мюсюлманско име и никак не се срамува.И е добър мюсюлманин.Щом се представя за Илияна значи наистина се срамува!

Има ли значение името? Важното е какъв човек го носи!

Offline mustafa_b

• Forum fan
    • Всичко за село Корница
« Reply #19 on: May 30, 2009, 13:38 »
Има значение само тогава, когато те е срам да се самоидентифицираш.

Offline Nedim Mehmedoski

• Torbesh
« Reply #20 on: May 30, 2009, 14:09 »
Salam Alaikum,
I am pomak from Macedonia  area and born in the USA. There are no pomak associations here in our town here in CT. Many associate in the mosque mostly here shared by many different ethnic groups. Pomak tradition I believe still exists here in our town can be because most visit Macedonia annually. There are many pomaks in New York city about 200 families, Iowa , and  Florida  also from our area in Macedonia.  As long as we love our faith here in the US  our traditions and cultural heritage will always exist in the USA.  Great information here! Much to learn and read.                  Salam to all
Aleykum Selam brother!
Welcome in our site You are not allowed to view links. Register or Login that cares for the traditions and culture of our proud people!
Even I am from Macedonia from Labunishta..but I live in Italy and sometimes I go to visit our country..
I saw that you have the origins of Skudrinje, I want to tell you that I have many friends in that beautiful village.. ;)

Offline Nazmi

• Charter member
  • Да почива в мир!
Re: Pomaks in USA - Family Kasapov.!
« Reply #21 on: August 20, 2009, 00:06 »
   Hello. This is mesage to pomaks people in USA. Last week too many pomaks here in USA call me  for that wath online s.Tuhovishta and Kasapov famyli spesial for that,and friends here long time togo like wath. For that  we have new friends pomaks and members You are not allowed to view links. Register or Login.  You can now enjoy online the village festival honouring the benefactor Mehmed Kasapov who lives in America since 1972. His donation for the football team and renovation of the village square  brought a lot of smiles on our children`s and grandparents` faces.
I would like to thank Erol for his work and to abc for helping with the uploading of the clips online.
It is a honour to see pomaks like Mr. Kasapov donating and helping their communities and leaving a trail for the future generations.
Enjoy the real life stories in the movies - there was happiness and tears of joy.
Over 2000 guests from Turkey (Manisa, Chanac kale), Sofia and Kazanlyk attended the festival, the organising of which has been made possibe by the donation of Mr. Kasapov.In the video you can also see a lot of the people writing in this forum: Erol, Zyulkera etc.
A big "Thank you" to family Kasapovi! 
                                                Part 1                       You are not allowed to view links. Register or Login

Offline Nazmi

• Charter member
  • Да почива в мир!
« Reply #22 on: August 20, 2009, 07:26 »
Elizabeth
When this project was first born, my father kept me updated through the visual effects of pictures.
Yesterday, when I came here for the first time, those pictures I've  been seeing this past year all came to life. And as I stand here today, I can't help the  but feel a gentle warmth in which those pictures just can not describe.
I look around and I see a village full of people who care about their community and the people within it. This is a quality so unique because I just don't see it very often.
Growing up, my father talked a lot about his mom, my grandmother, and yesterday I had the chance to hear many stories about her from others, how loving and special she was.
Fortunatly, because I didn't meet my grandma, this site is special to me because it gives me the opportunity to know her through the stories people told me of her while she was alive.
I wanna thanks all of you for giving me that opportunity to know her through you.
I'd like to leave with a few words that have a special meaning to me, it simply is,add the world that after stories.
"The love and the laughter will live on long after all of the sadness and the tears"    Part 2.  
 Част2 You are not allowed to view links. Register or Login                              Rebecca -  In college, a professor of mine stood before my class and read pleace after the word  poem, it was about living your dash. Simply said what matters most isn't the date we are born or the date we die, but that little dash in between the dates.
When we pass on, only those who knew us while we were alive will really know just how special that dash really is.
We are here today to celebrate and remember those dash of those who have touched our lives in a special way. Hopefully, this place will be somewhere  take out the word where many happy memories are shared.
A place where the dash of those who have gone before us remembered, and a place where we live our own dash. The significance will be felt different by each of us.
I know for me this place is what finally got me to Bulgaria to meet my family after 29 years, and for this I am greatful.
My hope, and my family's hope is that this place will be special for you too.
Thank you again for coming and I hope you all leave here today with many great memories and ready to live your dash to the fullest.

Offline Nazmi

• Charter member
  • Да почива в мир!
« Reply #23 on: August 20, 2009, 07:42 »
Part 3 Too many emotion,smile's  in Tuhovishta ,and lokal people enjoy and happy.Smiles on our children's and grandparents faces  :)You are not allowed to view links. Register or Login            Part 4 You are not allowed to view links. Register or Login

Offline Nazmi

• Charter member
  • Да почива в мир!
« Reply #24 on: August 20, 2009, 09:55 »
Преди да публикувам последните част 5 и 6 искам да обясня за причината това да е в тази тема! Има много емигранти тук помаци дошли през 60-70 години, остарели на които е по трудно да се ориентират в компа,затова давам директ Онлайне да се гледа лесно,и  да се насладят,и друго децата на Мехмед Касапов много се гордеят за делото от баща им един помак от нас,те искат да препратят линкове до приятели тук в Америка за това,което означава ново доверие към сайта помак.eu,защото за да гледат Онлайн трябва да се рег тук,което е добре сайта да се чете от повече хора по света.Качвам последните 5 и 6 част.     Part 5  You are not allowed to view links. Register or Login                                                            Last part 6          
Последна част 6 You are not allowed to view links. Register or Login

Offline bogutevolu

• Charter member
Re: Pomaks in USA
« Reply #25 on: August 21, 2009, 10:19 »
Thank you people of selo Tuhovishta
Thank you Kasapov Family

Blagodaria na selo Tuhovishta
Blagodaria na semeistvo Kasapovi

Offline Nazmi

• Charter member
  • Да почива в мир!
« Reply #26 on: August 27, 2009, 02:10 »
Преди повече от година беше качен тук филма" Живот на две разделен" за помака Хамид Русев-емигрант в САЩ. През това време в сайта ни се рег хиляди  нови членове по света,ето защо реших ще съм в полза за онези да разберат съдбата на един от нас-  Хамид Русев,след дълги години гурбетлък сега се радва на красотата на  Родопите....завърна се завинаги там където е било детството му в БГ.                                                                                                                                    Част1*       You are not allowed to view links. Register or Login
                 You are not allowed to view links. Register or Login                                                                                                                                                  You are not allowed to view links. Register or Login

Offline Nazmi

• Charter member
  • Да почива в мир!
« Reply #27 on: September 16, 2009, 07:52 »
Сърница-Велинградско и певеца Н.Славеев отново  в USA!   You are not allowed to view links. Register or Login
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  За Байрама  в неделя на 20 септ  сега тази седмица в щата Пенсилвания  тук до мене - Wind Gap- е най-голямата помашка общност в Америка ще се радва на Певеца от Сърница- Николай Славеев.Нека припомня това е четвъртото му идване тук,като предните три бяха по покана и спонсориран от един Емигрант Мехмед Касапов родом село Туховища- един от най-старите Форумници и подкрепа за сайта ни и до днес! Сега за Байрама един друг помак бизнесмен Директора от село Кочан се е заел  за Байрама отново да се порадват помаците на помашки и родопски песни! I am soo happy send mesage to all our  pomaks people  and members here . For Holyday praznik Bajrama 20 september sanday  will be in USA N.Slaveev! Jivot i zdrave sym pomolil ako ne sym tam da se zasneme koncerta na Bairama na N.Slaveev tuk v Amerika ,posle shte gi pusna v saita www. pomak.eu  kak se veselqt pomacite na Bairama s pomashki pevec! :) . Za vsichki pomaci kakvo ni chaka na Bairama v Amerika s Niki Slaveev ot Сърница- Велинградско :) You are not allowed to view links. Register or Login

Offline Rahmie

• Charter member
« Reply #28 on: September 16, 2009, 10:15 »

Както се вижда Назми в USA Wind-Gap помаците ги очаква чудесен Байрам. Нека на този ден, да не забравяме и да проявим състрадание и към онези хора по света, който нямат възможност да се радват така, както ние на тези наши свещенни празници Байрам.

Изглежда американските бизнесмени-помаци са доста благородни хора.

Аллах винаги да им помага...!

Offline Nazmi

• Charter member
  • Да почива в мир!
« Reply #29 on: September 17, 2009, 12:29 »

Както се вижда Назми в USA Wind-Gap помаците ги очаква чудесен Байрам. Нека на този ден, да не забравяме и да проявим състрадание и към онези хора по света, който нямат възможност да се радват така, както ние на тези наши свещенни празници Байрам.

Изглежда американските бизнесмени-помаци са доста благородни хора.

Аллах винаги да им помага...!

Рахмие,по скоро помаците по света са преуспели хора! ЗАЩО? Значи следейки процеса през 60-70 години когато основната група помаци се интегрират в други държави без да знаят езика,законите на страната,привилегии. Причината се крие в това,че помаците сме израстнали с болка в душата винаги,беднотия дето знаем 2 и 200! Тези за които знам а с някои съм по близък  тук в Америка всички помаци са на Бизнес/ Шефкет Чападжиев,Хамид Русев, Мехмед Касапов, Мехмед Зимар от Слащен,Джеит Кърджалиев, Зак Папучи от Хвостяне, Директора от Кочан, Пърпела в New Djerssy, Ричард в Чикаго е от с.Долно Дряново..............,американци бачкат за тях! Защото помака е научен от дете на труд,знае 2 и 200. За мен е гордост тук да гледам това.Помаците не само в Америка  а и по света Европата и Континенти е откърмен като малък. Показателни са много случай за което.Днес с право можем да кажем помаците са навсякъде по света,колкото и да сме противоречиви в историята сме народ с традиции,и никой в днешно време няма моралното право да заиграва помашките души. П.С:- ПО скоро е важно да се разбере,че където и да сме по света разпръснати носим в нас душите ни гена.

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42