Pomak.eu
Български => Религия и мистика => Topic started by: Nazmi on September 24, 2010, 07:51
-
Трябва ли да има !?
Какво ще се случи ако половината ученици не искат това ,а желаят английски или немски!
Ами ако в класа са наполовина да се учи православие или ислям,тогава какво става!!!???
Това се дискутира в момента.
Много е важно децата в едно училище да имат възможност да избират това!
Как е по света?- тези и други моменти тук!
-
Ако все пак има вероучение то нещата са много прости. Правят предмет "Религия" и какво им пречи да го направят на раздели, например раздел "Ислям", раздел "Християнство" и т.н. Както има в Географията отделни раздели за Северна Америка или Азия ?
-
Ако все пак има вероучение то нещата са много прости. Правят предмет "Религия" и какво им пречи да го направят на раздели, например раздел "Ислям", раздел "Християнство" и т.н. Както има в Географията отделни раздели за Северна Америка или Азия ?
Ok,съгласен. Но преди малко по БТВ казаха,че държавата НЯМА пари за тези раздели" Ислям" "
"Християнство"
Какво остава,в Кърджалийско е Ок,но например в Пловдив учениците!?
-
Не съм гледал новини, но не мисля, че това е толкова скъпо. Правят един учебник, където пише за различните религии и най вече за тези, които са разпространени в България. Всичко това ще е в един учебник и ще могат от него да учат всички. По този начин до някъде ще могат и различните религии да се опознаят. Не съм за това, учениците да се делят на групички. Предмета ще е един, където ще се учи и за Православие и за Ислям и други.
-
Най-новото педложение от вчера е да има предмет "Религия", но той да е свободно избираем. Тоест, ако родителите желаят, могат да запишат детето си на "Религия", или да изберат примено "Етика" или друг свободно избираем предмет. Такава е практиката в повечето европейски страни и лично аз считам, че това е добър вариант, който ще удовлетвори всички.
-
http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2010/09/24/965323_20_000_deca_sa_uchili_religiia_ot_tiah_samo_3_000_-/?ref=rss (http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2010/09/24/965323_20_000_deca_sa_uchili_religiia_ot_tiah_samo_3_000_-/?ref=rss) 20 000 деца са учили религия, от тях само 3 000 - християнство През 2009 г. около 20 000 деца са изучавали религия – главно ислям, и само 3000 са се интересували от християнската проблематика. Това обяви министърът на образованието Сергей Игнатов пред журналисти в парламента.
-
Май проблемът не е в липсата на такъв предмет в училище :)
Религия се изучава в неделните училища към църквите и в джамиите - който иска има как. Задължителният характер на една такава дисциплина е доста егоистичен спрямо другите, за които религиите са несериозни и манипулативни учения.
А и представям си какъв хаос ще настане в главите на децата да им обясняват православната Троица и ислямската антитеза :P
-
Май проблемът не е в липсата на такъв предмет в училище :)
Религия се изучава в неделните училища към църквите и в джамиите - който иска има как. Задължителният характер на една такава дисциплина е доста егоистичен спрямо другите, за които религиите са несериозни и манипулативни учения.
А и представям си какъв хаос ще настане в главите на децата да им обясняват православната Троица и ислямската антитеза :P
Въвеждането на предмет вероучение в училищата може да доведе само към добро. Това ще е най-добрия начина за усмиряване агресивното поведение на децата. Всички знаем, че в повечето от домовете почти не се говори за религия - за това няма как тези деца да тръгнат в събота и неделя на църква или джамия.
ПП Шали, по-добре би звучало така: "..православната троица и ислямското единобожие" ;)
-
ЕВРОПЕЙСКИЯТ МОДЕЛ
(Данните са от информационната мрежа за образование в Европа - EURODICE.)
Европейският образователен модел не е еднороден и различията в образователните структури в отделните страни са повече от приликите. В същото време не може да не се отбележи, че в повечето от европейските държави обучението по религия спада към задължителните предмети - една традиция, съществувала и в България до 9 септември 1944 г.
Така например в Гърция задължителното изучаване на религия започва от трети клас и включва по два часа седмично; в Австрия началото е още по-рано. Там то е задължително от първи клас и също включва два часа занимания седмично. В Германия религиозното обучение също е в кръга на задължителните предмети и са му отделени два часа седмично в рамките на основното образование. В Италия са задължителни 33 часа годишно преподаване на религия, което се равнява на 1 час седмично. В Испания предметът "Религия" е задължителен по програма, но учениците могат при изрично желание да се откажат от изучаването му. В Ирландия религия се изучава два часа седмично в часове по 30 минути. В Лихтенщайн изучаването е по един час седмично в първи клас и по два часа в следващите класове. В Дания задължително се изучава вероучение.
Във Финландия учениците избират между предметите "Религия" и "Етика", като ги изучават задължително от първи до девети клас. В Норвегия задължително изучаваният предмет се нарича "Християнство, религии и етика" и се изучава от първи до 10 клас, като общият брой часове за 10 години е 779. В Швеция държавата задава рамката на задължителните предмети, а всяко училище разпределя по свое усмотрение точния брой на часовете. Така в рамките на средното образование образователният закон регламентира 885 часа, които да бъдат отделени на обществените науки, сред които задължително "География", "История", "Религия" и "Общество". В Шотландия сред задължителните образователни области още в началния етап е "Религия и морално образование". Според Закона за задължителното образование на Исландия учебните занимания по "Религия" и "Общество" трябва да заемат минимум 10% от учебния план.
Образованието по религия е задължително и в редица от новите страни членки. В Словакия учениците избират между "Религия" и "Етика" и ги изучават задължително по 1 час седмично в основния етап от образованието. В Полша децата от първи до шести клас учат 6 часа седмично по избор "Религия" или "Етика". В Литва изборът на учениците е същият - между "Религия" и "Етика", които се изучават задължително по 1 час седмично още в началния етап. В Малта от първи до шести клас религия се изучава 5 часа по 30 минути седмично, а в по-горните класове - по 2 часа седмично. В Румъния има задължително обучение по религия по 1 час седмично в целия етап на основното образование. Накрая трябва да отбележим, че и в съседна Турция, която стартира преговори за присъединяване към ЕС, обучението по религиозна култура и етика е задължително и му се отделят по два часа седмично от четвърти до осми клас включително.